Skurups Sparbank söker Kundservicemedarbetare

som vill överträffa kundens förväntan

Alexander och Mariette i kundtjänst

Vi söker dig som har ett genuint intresse och känsla för service och ekonomi.

Kundupplevelsen blir allt viktigare och bemötande och leverans av service blir avgörande för kundnöjdheten. Vi ska finnas där och vara tryggheten när våra kunder behöver oss.

Om Kundservice

I vår Kundservice är du ansiktet utåt och är kundens kontakt i spontana kundmöten både för företags- och privatkunder. Du möter våra kunder fysiskt, via telefon och digitala kanaler. Vi erbjuder hjälp med olika bankärenden, allt från serviceärenden till bolån och rådgivning, men också med allmänna frågor och support för digitala tjänster.

Rollen i Kundservice innebär att du bland annat:

  • Ansvarar för att lyhört och med omtanke möta alla våra kunders spontana behov av service, både i fysisk miljö och i våra digitala kanaler.
  • Har stort fokus på digitalisering och jobbar proaktivt i mötet med kunden.
  • Slussar och guidar kunden till andra specialister och roller vid behov.

Vår Kundservice bemannar båda våra två kontor som finns i Svedala och Skurup.

Om dig

På Skurups Sparbank är medarbetarna vår största tillgång och vi är stolta över vår certifiering för Great Place To Work. Vår värdegrund bygger på att vi är personliga, engagerade och långsiktiga.

Vi söker dig som är prestigelös och som gillar att jobba i team.

Du har mycket energi, är social och utåtriktad samt duktig på att skapa förtroendefulla kundrelationer. Du är nyfiken, har intresse för omvärlden och den tekniska utvecklingen samt brinner för att göra våra kunder nöjda. Du är lyhörd, självständig, noggrann och bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundservicearbete inom bank och finans och ser Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens som en merit.

Då vi är övervägande kvinnor som arbetar i Kundservice ser vi gärna manliga sökande.

Du ska gilla idén om att vi hjälper människor till en sund och hållbar ekonomi och har ett genuint intresse av att möta kunder och att hjälpa dom på bästa sätt. Du är kommunikativ och vill med självklarhet berätta om banken och sparbanksidén.

Om Skurups Sparbank

Vi är ingen vanlig bank. I stället för aktieägare har Skurups Sparbank huvudmän som representerar våra kunder och fungerar som en viktig länk mellan banken och samhället. När det går bra för oss kan vi därför dela med oss av överskottet och återinvestera i det lokala området där våra kunder bor och är verksamma.

Skurups Sparbanks vision är att vara den personliga och hållbart bästa bankpartnern i vårt kärnområde som består av Skurups, Svedala och Trelleborgs kommuner. Genom kompetens, lokalkännedom och engagemang vill vi möjliggöra tillväxt, mångfald och livskvalitet i det område vi lever och är verksamma i. Vårt hjärta bankar för en hållbar framtid.

Vill du bli en del av oss?

Tveka då inte att skicka in din ansökan med CV och personligt brev på  senast den 21 april. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan slutdatum för ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kundservicechef Sophia Gunnarsson, 073–802 00 61 eller HR konsult Liselott Sjöbeck, 073–024 71 99.

Vårt hållbarhetsarbete

Som lokal sparbank vill vi bidra och påskynda utvecklingen till ett mer hållbart samhälle. Vi är också övertygade om att ökad hållbarhet i affären ger våra kunder ett ökat mervärde. Tillsammans bygger vi en bättre och mer hållbar framtid.