Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Vanliga frågor och svar

Vad är Abonnemangshjälpen?

Abonnemangshjälpen är en tjänst i Swedbank och sparbankernas app för privatpersoner, som ger dig en tydlig översikt över dina abonnemang, prenumerationer och medlemskap.

Abonnemangshjälpen känner automatiskt av vilka räkningar du betalar och hanterar utifrån det alla återkommande betalningar, till exempel mobilabonnemang, matkassar, streamingtjänster och gymkort, samt ger förslag på förbättringar. Via tjänsten går det även att avsluta de flesta abonnemang – och när det gäller el och telefoni kan du få hjälp att byta leverantör. Om du vill säga upp abonnemang och /eller byta leverantör lämnar du fullmakt till Mina Tjänster Sverige AB att göra det åt dig.

Du behöver ha Mobilt BankID för att ansluta och använda tjänsten.

Tjänsten tillhandahålls av Mina Tjänster Sverige AB som är en oberoende tjänst som håller reda på priser hos de flesta leverantörer, jämför med vad du betalar idag och ger om möjligt förslag på hur du kan sänka dina kostnader.

Hur ansluter jag mig till tjänsten?

Du ansluter tjänsten i appen, under Inställningar. Välj Hantera tjänster och sedan Abonnemanghjälpen. För att kunna ansluta dig till tjänsten behöver du ha uppdaterat till version 5.4.0 av appen.

Hur kommer jag åt tjänsten?

Du kommer åt Abonnemangshjälpen i appen, under Betala och överföra och Abonnemangshjälpen.

Hur avslutar jag Abonnemangshjälpen?

Du avslutar tjänsten i appen, under Inställningar. Välj Hantera tjänster och sedan Abonnemanghjälpen.

Vad kostar det att använda Abonnemangshjälpen?

Abonnemangshjälpen är kostnadsfri.

Stäng Skriv ut